Управління інноваційними проектами на підприємствах
Тема | Управління інноваційними проектами на підприємствах |
Предмет | Разное |
Вид работы | Курсовая |
Год написания | 2012 |
Оглавление | ВСТУП 3 РОЗДІЛ I ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА 5 1.1 Інноваційна діяльність як об’єкт управління 5 1.2 Інноваційний менеджмент як система 9 1.3 Оцінка ефективності інноваційної діяльності 12 РОЗДІЛ II АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА 21 2.1 Фінансово-економічна характеристика підприємства 21 2.2 Оцінка фінансового стану та виявлення проблемних питань інноваційної діяльності підприємства 27 РОЗДІЛ III РОЗРОБКА ІННОВАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА 33 3.1 Напрямки збалансованого управління активами підприємства 33 3.2 Оцінка впливу управлінських рішень на рентабельність та майновий стан підприємства 36 ВИСНОВКИ 45 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 47 ДОДАТКИ 50 |
Введение |
Управління інноваційними проектами на підприємствах - Курсовая, Разное
Характерною рисою сучасності є інтенсивне зростання інноваційної активності на міжнародному рівні: збільшуються державні витрати на науково-дослідні розробки, змінюються системи освіти і професійної підготовки спеціалістів, створюються нові наукомісткі галузі виробництва, формуються національні інноваційні системи; осягаються процеси введення і поширення інновацій - як вони працюють і як змусити їх працювати краще. Отже, інноваційні процеси охоплюють усі зміни, що відбуваються на планеті внаслідок людської діяльності. Інновації — це інструмент впливу на соціально-економічний процес розвитку суспільства. Тому інноваціями необхідно управляти. Цей процес управління називається інноваційним менеджментом.
Проблемам інноваційної політики присвячені дослідження цілого раду відомих вітчизняних та іноземних учених-економістів. Проте значна кількість питань удосконалення організаційно-економічного механізму активізації інноваційної діяльності й досі залишаються не висвітленими і потребують теоретичного, методичного та практичного вирішення. Нинішній стан регулювання інноваційної діяльності поки що не повною мірою відповідає сучасним вимогам і не має необхідної комплексної методологічної основи. Інноваційні процеси, їх впровадження в нові технології, нові продукти є основою економічного розвитку. Опанування механізму управління інноваційними процесами є передумовою суттєвих радикальних рішень у сфері господарського, політичного і в цілому суспільного життя нашої країни. Принципово нові рішення називаються проривом, що означає розв'язання проблем новим, нетрадиційним шляхом. Це створює новий спосіб мислення і забезпечує ефективніші засоби виходу з кризових ситуацій. Ситуація, що склалась в українській економіці, дає нові можливості для розвитку насамперед сфер, що пов’язані з інноваційною діяльністю. Фірми (підприємства) проводять наукові дослідження та розробляють нову продукцію з метою диверсифікації виробництва, його модернізації, створення високих технологій і сучасного виробничого потенціалу шляхом заміни машин та устаткування. Під впливом зростаючої внутрішньої і зовнішньої конкуренції інновації стають найважливішим елементом менеджменту на фірмі (підприємстві). Нові ідеї і продукти, прогресивні технології й організаційні рішення дедалі більшою мірою визначають успіх підприємницької діяльності, забезпечують вижи¬вання і фінансову стабільність фірми (підприємства). У свою чергу, інноваційна спрямованість стратегії і тактики розвитку виробництва ставить нові вимоги до змісту, організації і методики управлінської діяльності, що зумовлює необхідність формування й удосконалення специфічних форм інноваційної діяльності. Подальший економічний розвиток України, перспектива посісти належне місце в європейському співтоваристві та світі залежать насамперед від опанування інноваційної моделі економічного розвитку. Метою дослідження в курсовій роботі є механізм управління інноваційними проектами на підприємствах. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити ряд задач: - визначити теоретичні аспекти управління інноваційною діяльністю підприємства; - проаналізувати інноваційну діяльність підприємства; - розробити інноваційну модель розвитку підприємства. Об’єктом дослідження даної роботи є інноваційна діяльність підприємств в умовах розвитку ринкових відносин. Важливо усвідомлювати, що управління нововведеннями є серцевиною підприємницької діяльності, необхідною умовою успішного бізнесу, оскільки саме нововведення сприяють підвищенню якості і зниженню собівартості продукції, забезпечують її конкурентоспроможність, а відтак — й ефективну присутність підприємств і організацій на ринку товарів і послуг. РОЗДІЛ I ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА 1.1 Інноваційна діяльність як об’єкт управління Сучасна ситуація на внутрішньому й зовнішніх ринках України характеризується суттєвим загостренням конкурентної боротьби у сфері інноваційної діяльності. У цих умовах інновації стають обов'язковим елементом діяльності підприємств, основною рушійною силою й передумовою їхнього розвитку. Інноваційний розвиток є унікальною сферою діяльності, в якій використовуються та взаємодіють знання з різних галузей науки, техніки, економіки, екології, психології й соціології, фундаментальних і прикладних наук, теорії й практики, виробництва й управління, стратегії і тактики. На рівні підприємств використання нових знань здійснюється у процесі інноваційної діяльності з метою отримання суттєвих економічних і конкурентних переваг на ринку кінцевої продукції. При цьому процеси інноваційного циклу перебувають під істотним інформаційним, організаційним і фінансовим впливом ринкових чинників. Важливим в управлінні інноваціями є підхід з позицій цілеспрямованого формування інтелектуального потенціалу й ринкової перспективи інноваційного продукту. Під інноваціями слід розуміти знов створені (застосовані) і (або) вдосконалені конкурентоздатні технології, продукція або послуги, а також організаційно-технічні рішення виробничого, адміністративного, комерційного або іншого характеру, істотно поліпшуючі структуру і якість виробництва і (або) соціальної сфери [1]. |
Список литературы |
Список литературы по работе «Управління інноваційними проектами на підприємствах».
1. Закон України “ Про інноваційну діяльність”. – №40-1V від 04.07.2002р.
2. Постанова «Про порядок формування та використання коштів Державного інноваційного фонду» від 6 серпня 1998 р. №1242. 3. Антонюк Л.Л., Поручник А.М., Савчук В.С. Інновації: теорія, механізм розробки та комерціалізації: Монографія. - К.: КНЕУ, 2003. - 394 с. 4. Балабанов И.Т. Инновационный менеджмент. - СПб.: Питер, 2001.- 304с. 5. Валдайцев С.В. Управление инновационным бизнесом. Учебное пособие для вузов. – М.: Юнити-Дана, 2001. – 343 с. 6. Василенко В.О., Шматько В.Г. Інноваційний менеджмент: Навч. посібник. – Вид. 3-є, вип. та доп. – К.: Центр навч. літ., 2005. – 440 с. 7. Воркут Т.А. Проектний аналіз. – К.: Український центр духовної культури, 2000. – 197 с. 8. Волков О.В. Экономика предприятия: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. - М.: ИНФРА-М, 2000. 9. Гриньов А.В. Оцінка інноваційного потенціалу підприємства: Проблеми науки. №12/2003р., с.12-17. 10. Гринев В.Ф. Инновационный менеджмент: Учеб.пособие. – 2-е изд., стереотип. – К.: МАУП, 2001. – 152 с. |
Кол-во страниц | 51 |
Стоимость | 144 UAHгрн. / 600 RUBруб. |
Номер работы | 5281 |
Заполните форму покупки работы