Система навчання Белл-Ланкастер
Тема | Система навчання Белл-Ланкастер |
Предмет | Разное |
Вид работы | Курсовая |
Год написания | 2013 |
Оглавление | Вступ 3 І Розділ. Загальна історико-педагогічна характеристика бел-ланкастерської системи освіти 5 1.1. Історія розвитку та становлення бел-ланкастерської системи освіти 5 1.2. Бел-ланкастерська система навчання, як засіб модернізації освіти 9 ІІ Розділ. Зміст та перспективи бел-ланкастерської системи освіти 13 2.1. Сутність бел-ланкастерської системи організації навчання 13 2.2. Бел-ланкастерська школа в Росії 16 Висновки 22 Список використаної літератури 24 |
Введение |
Система навчання Белл-Ланкастер - Курсовая, Разное
Актуальність обраної нами теми курсової роботи зумовлена тим, що вивчення різноманітних систем навчання взагалі та системи навчання Белл-Ланкастера, зокрема, дає можливість встановити особливості тої чи іншої системи, а також, на основі знань відносно вказаних особливостей розширити знання та сформувати систему навчання у сучасності з урахуванням досвіду минулого.
Підтвердженням актуальності обраної нами теми є і тим, що найголовнішою умовою навчально-виховного процесу закладів освіти є його особистісна зорієнтованість, спрямованість на те, щоб кожний учасник цього процесу був і відчував себе повноцінним, самодостатнім, творчим суб’єктом діяльності, пізнання, спілкування, вільною та самодільною особистістю. Гуманістична педагогіка дає широкий простір для реалізації позиції дитини, молоді у процесі навчання і виховання у закладах освіти. Пріоритетним напрямком розвитку освіти початку ХХІ століття є її гуманізація, яка проявляється у гармонізації людських, природних і техніко-технологічних чинників. У цьому контексті велике значення мають гуманістичні цінності, сутнісний зміст яких полягає у сприйнятті людини як найвищої цінності і самоцінності, «міри всіх речей», у визнанні факту, що людство [1, 11]. Ідея Я.А. Коменського про можливість залучення кращих учнів до навчання інших набула поширення в Англії в кінці XVIII-початку XIX ст. і отримала назву белл-ланкастерской системи навчання. Назва цієї системи отримала назву за прізвищем її автора – Белла, англійського священика-місіонера, і Ланкастера, англійської педагога. Загальна сутність системи навчання за цими педагогами полягала в тому, що вчитель організовував навчання молодших школярів за допомогою старших. За означеною системою вчитель не проводить заняття з класом, він лише дає інструктаж старшим дітям. У наш час у деяких спеціалізованих школах також практикується проведення занять у молодших класах учнями випускного 11-го класу. Втім, проведення занять у школах студентами педагогічних вузів практикувалося завжди і практикується нині у вітчизняній школі. А це не що інше, як елемент бел-ланкастерської системи навчання [12, 19, 23]. Мета курсової роботи: характеристика особливостей системи навчання Белл-Ланкастер. Об’єкт курсової роботи: система навчання. Предмет курсової роботи: характеристика та загальні особливості системи навчання Белл-Ланкастера. Для реалізації мети курсової роботи нами поставлено наступні завдання: 1. охарактеризувати історико-педагогічну суть бел-ланкастерської системи освіти; 2. розкрити зміст та перспективи бел-ланкастерської системи освіти; 3. узагальнити результати курсової роботи та написати висновки. І Розділ. Загальна історико-педагогічна характеристика бел-ланкастерської системи освіти 1.1. Історія розвитку та становлення бел-ланкастерської системи освіти Стан і розвиток педагогічних систем у кожну епоху можна оцінювати за рівнем розвитку педагогічних технологій. Простежуючи динаміку цих процесів від індивідуальної майстерності, тобто мистецтва педагога і до загальновідомих, усталених активних методів і форм освіти), відзначаємо, що саме розвиток засобів учіння і пов’язаних з ними методик, збільшення їх ваги в педагогічних системах від епохи до епохи стимулювало процес технологізації педагогіки в таких означеннях: стандартизація, уніфікація «освітнього виробництва» у системі масової освіти; винесення творчого процесу на більш високий рівень; упорядкування освітньої системи на основі ієрархії рівнів організації і відповідних специфічних технологій тощо [23, 25]. Педагогічні технології не можуть бути чимось принципово новим за суттю, ніж інші технології, проте мають свої галузеві (класові, професійні) особливості. Як технології, пов’язані зі свідомістю людини, зі складними, не в усьому зрозумілими питаннями учіння, педагогічні технології відрізняються від виробничих, біологічних, навіть інформаційних. Їх специфіка виявляється зокрема в наявності виховного компонента. Адаптація нових технологій в освітній галузі, за твердженням І. Зязюна, добре простежується за такими показними, як уведення в освіту нових інформаційних технологій, що ґрунтуються на відомостях щодо інших історичних передумов навчання. Ланкастерська (точніше, Бел-ланкастерська) система взаємного навчання була розроблена в кінці XVIII ст. Не залежно один від одного англійським священиком шотландцем Ендрю Беллом і вчителем (квакером з 1801р.) Джозефом Ланкастером [12, 17, 13]. Навчальна ідея спочатку застосовувалася Беллом в Індії. Так, під його керівництвом з 1789р. було відкрито військово-сирітське училище для хлопчиків у Егморі (Egmore) поблизу Мадраса (звідси – Мадрасська система). Так, Белл, побачивши одного разу, як малабарці навчали дітей грамоті, змушуючи їх креслити літери пальцями на піску, Белль знайшов цей спосіб у багатьох відношеннях зручним і ввів його в своєму училищі. Однак, при застосуванні цього способу, він не знайшов підтримки; тоді у нього з'явилася думка доручити викладання в молодшому класі одному з лучних учнів. |
Список литературы |
Список литературы по работе «Система навчання Белл-Ланкастер».
1. Артемова Л.В. Історія педагогіки України: підручник. – К.: Либідь, 2006. – 424с.
2. Бондаренко Л.О. Акмеологія та аксіологія – нові пріоритети освіти / Л.О. Бондаренко, О.Ф. Савін // Педагогічний вісник – 2010, № 2. – С. 22-24 3. Буссе Ф.И. Руководство к учреждению школ по методе взаимного обучения. СПб., Питер, 1829. – 678с. 4. Гамель И.Х. Описание способа взаимного обучения по системам Белла, Ланкастера и других, в коем изложены начало и успехи сего способа в Англии, во Франции и в других странах, и подробно изъяснены правила и порядок употребления оного в училищах. – СПб.: Типография Императорского Воспитательного дома, 1820. – 567с. 5. Герд Я.И. Записки об открытии первого училища взаимного обучения в России // Вестник воспитания. – 1858, № 12. – С. 18-24 6. Герд Я.И. Мониторская книжка или собрание арифметических задач на первоначальные правила. Составленная для употребления в училищах по методе взаимного обучения. СПб., Питер, 1834. – 782с. 7. Дружинин Н.М. Декабрист И.Д. Якушкин и его ланкастерская школа // Избр. тр. Революционное движение в Росси в XIXв. / отв. ред. С.С. Дмитриев. М., Знание, 1985. – 389с. 8. Джуринский А.Н. История педагогики: учеб. пособие для студ. пед-вузов. – М.: Гуманит. изд. Центр ВЛАДОС, 2000. – 432с. 9. Дьяченко В.К. Общие формы организации процесса обучения. – Красноярск: Изд-во Краснояр. ун-та, 1984. – 184с. 10. Івчик Ю. ДО Проблеми розвитку форм організації навчальної діяльності в історико-педагогічному контексті // Історія педагогіки. Гуманізація навчально-виховного процесу. – 2010, № 14. – С. 212-222 |
Кол-во страниц | 25 |
Стоимость | 144 UAHгрн. / 600 RUBруб. |
Номер работы | 83209 |
Заполните форму покупки работы