Подолання страху людини під час відповідальної діяльності
Тема | Подолання страху людини під час відповідальної діяльності |
Предмет | Разное |
Вид работы | Диплом |
Год написания | 2014 |
Оглавление | Вступ 3 І Розділ. Теоретична характеристика відповідальної діяльності 6 1.1. Психологія відповідальної діяльності 6 1.2. Переживания людини під час відповідальної діяльності 13 Переживания людини під час відповідальної діяльності є 13 1.3. Функціональна роль страху, який виникає під час відповідальної діяльності 21 ІІ Розділ. Практичне дослідження страху в людини під час відповідальної діяльності 30 2.1. Опис логіки дослідження та психодіагностичного інструментарію 30 2.2. Аналіз результатів дослідження та їх співвіднесення із гіпотезою дипломної роботи 35 ІІІ Розділ. Корекційна програма для дослідження страху в людини під час відповідальної діяльності 45 3.1. Опис тренінгової програми 45 Висновки 81 Список використаної літератури 82 Додаток 1 88 Додаток 2 89 Додаток 3 91 |
Введение |
Подолання страху людини під час відповідальної діяльності - Диплом, Разное
Актуальність теми дипломної обумовлюється тим, що не дивлячись на наявність значної кількості досліджень у галузі вивчення страху проблема розкриття особливостей подолання страху в людини під час відповідальної діяльності залишається мало дослідженою.
Варто зазначити, що відповідальність є найважливішою якістю людини, зокрема, тому що, беручи на себе відповідальність, вона самореалізується. Відповідальність складне і багаторівневе явище тому проблема відповідальності є предметом наукового інтересу фахівців різних галузей – філософії, соціології, психології, зокрема соціальної психології та психології управління. У психолого-педагогічній науці проблема відповідальності здебільшого досліджується у таких аспектах: як співвідношення свободи й відповідальності в поведінці особистості; аналіз особистісної і соціальної відповідальності; моральні детермінанти відповідальності; відповідальність як дія і діяльність; виховання відповідальності; відповідальність як особистісна якість та ін. [55, 36, 27, 11] Теоретичні положення вивчення проблеми відповідальності представлені в зарубіжній психології (Д. Мак-Грегор, А. Маслоу, В. Франкл, А. Фойль, Е. Фромм) та вітчизняній психології (В. Гончаров, Ю. Козлов, А.Омаров, Л. Орбан-Лембрик, М. Слюсаревський). Проблема відповідальності особистості у професійній діяльності є центральною в роботах сучасних авторів: Л.І. Дементій, М.В. Муконіної, Т.Ю. Базарова, В.А. Бодрова, C.B. Бикова, А.Л. Журавльова, A.B. Карпова, Р.Л. Кричевського, Ю.П. Платонова, А.Л. Свенцицького та ін. Вивченню відповідальності у трудовій діяльності, як особливої форми контролю за поведінкою та успішністю працівника на виробництві, приділено увагу в роботах К. Муздибаєва. Розробкою проблеми особистісної та соціальної відповідальності займалися О.Г. Асмолов, І.Д. Бех, М.Й. Боришевський, Б.С. Братусь, О.В. Киричук, К. Муздибаєв, С.Д. Максименко, М.В. Савчин, В.А. Семиченко, Г. Слободський, Т.М. Титаренко, Н.В. Чепелєва та інші, а також, Д. Роттер, Ж. Піаже тощо. З точки зору філософського осмислення категорії відповідальності можна зазначити, що є суттєві відмінності між «відповідальністю» і «відповідальним ставленням». Як свідчить аналіз наукових джерел (Н. Кузнєцова, В. Морозова, В. Прядеїн, В. Сафін, Г. Тульчинський та ін.), відповідальне ставлення – ситуативна характеристика, натомість відповідальність – сутнісна, яка відображає стійку якість особистості. Співвідношення свободи і відповідальності у психолого-педагогічних дослідженнях представлене роботами К. Абульханової-Славської, М. Бахтіна, А. Спіркіна, К. Роджерса та ін. Серед споріднених поняттю страху явищ розглядають переляк, побоювання, боязнь, тривогу, фобії, невротичний страх, афективний страх у вигляді жаху і паніки (З. Фрейд, В.С. Дерябін, Ф.Б. Березін, А.І. Захаров, та ін.). |
Список литературы |
Список литературы по работе «Подолання страху людини під час відповідальної діяльності».
1. Балл Г.О. Феномен вибору в контексті соціальної поведінки // Соціальна психологія. – 2005, №1 (9). – С. 13
2. Баранова С.В. Соціально-психологічні механізми формування професійної відповідальності колективних суб'єктів управління: дис... канд. психол. наук: 19.00.05: Східноукраїнський нац. ун-т ім. Володимира Даля. – Луганськ, 2004. 3. Бех І.Д. Педагогіка успіху: виховні втрати та їх подолання // Педагогіка і психологія. – 2004, № 4. – С. 5-15 4. Бодров В.А., Луценко А.Г. Профессиональная ответственность как психологическая категория субъекта деятельности / В.А. Бодров, А.Г. Луценко // Психологи-ческие исследования проблемы формирования личности профессионала. – М.: Ин-т психологии АН СССР, 1991. – С. 157-167 5. Булах І.С. Психологічні основи особистісного зростання підлітків: Дис. д. психол. н. – К., Знання, 2004. – 368с. 6. Бурлачук Л.Ф., Морозов С.М. Словарь-справочник по психологической диагностике. – К.: Наукова думка, 1989. – 200с. 7. Вольфовська Т.О. Визначення рівня сформованості інтерактивних умінь особистості на етапах соціалізації // Педагогіка і психологія. – 2003, № 3-4. – С.141-148 8. Гаврилишин Б. Корпоративна ефективність: відповідність стратегії, структури та стилю управління // Постметодика. – Київ: 1998, № 3 (21). – С. 18-21 9. Горянина В.А. Психология общения: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. М.: Издательский центр «Академия», 2002. 416с. 10. Гуляихин В.Н., Тельнова Н.А. Страх и его социальные функции // Философия социальных коммуникаций. – 2010, № 10. С. 53-60 11. Диментий Л.А. Типология ответственности и личностные условия ее реализа-ции: Дисс. ... канд. психол. наук. – М., 1990. – 190с. 12. Дорофеев Е.Д. Внутригрупповая ответственность в условиях совместной деятельности: автореф. канд. психол. наук. – Москва: 1994. 13. Изард, Кэррол Эллис Страх и тревога. // Психология эмоций The Psychology of Emotions. Питер, 2007. 464с. 14. Йонас Г. Принцип відповідальності. У пошуках етики для технологічної цивілізації: Пер. з нім. – К.: Лібра, 2001. – 400с. 15. Крайг Г. Психология развития. – СПб.: Питер, 2008. – 992с. 16. Конратьев М.Ю. Азбука социального психолога-практика / М.Ю. Кондратьев, В.А. Ильин: справочно-энциклопедическое издание. – М.: ПЕР СЭ, 2007. – 464с. 17. Корнилова Т.В. Экспериментальная психология: Теория и методы: Учебник для вузов. – М.: Аспект пресс, 2002. – 381с. 18. Кузнецова Н.В. Формирование социальной ответственности у студентов педагогического ВУЗа / Н.В. Кузнецова, В.С. Морозова // Советская педагогика. – 1983, № 5. - С. 93-96 |
Кол-во страниц | 92 |
Стоимость | 540 UAHгрн. / 2250 RUBруб. |
Номер работы | 5512 |
Заполните форму покупки работы