Оцінка ефективності інновацій в ринкових умовах
Тема | Оцінка ефективності інновацій в ринкових умовах |
Предмет | Разное |
Вид работы | Курсовая |
Год написания | 2013 |
Оглавление | ВСТУП 3 РОЗДІЛ I ОСНОВНІ ЗАСАДИ ІННОВАЦІЙНОЇ СФЕРИ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА 5 1.1 Поняття інноваційної діяльності підприємств 5 1.2 Оцінка ефективності інноваційних проектів 11 РОЗДІЛ II АНАЛІЗ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА 19 2.1 Фінансово-економічна характеристика підприємства 19 2.2 Оцінка результатів діяльності та виявлення проблемних питань інновацій підприємства 22 РОЗДІЛ III РОЗРОБКА ІННОВАЦІЙНОЇ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА 27 3.1 Напрямки інноваційної політики підприємства 27 3.2 Оцінка розробки та використання інноваційних рішень підприємства 28 ВИСНОВКИ 31 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 33 ДОДАТКИ 36 |
Введение |
Оцінка ефективності інновацій в ринкових умовах - Курсовая, Разное
Характерною рисою сучасності є інтенсивне зростання інноваційної активності на міжнародному рівні: збільшуються державні витрати на науково-дослідні розробки, змінюються системи освіти і професійної підготовки спеціалістів, створюються нові наукомісткі галузі виробництва, формуються національні інноваційні системи; осягаються процеси введення і поширення інновацій - як вони працюють і як змусити їх працювати краще. Отже, інноваційні процеси охоплюють усі зміни, що відбуваються на планеті внаслідок людської діяльності. Інновації — це інструмент впливу на соціально-економічний процес розвитку суспільства. Тому інноваціями необхідно управляти. Цей процес управління називається інноваційним менеджментом.
Проблемам інноваційної політики присвячені дослідження цілого раду відомих вітчизняних та іноземних учених-економістів. Проте значна кількість питань удосконалення організаційно-економічного механізму активізації інноваційної діяльності й досі залишаються не висвітленими і потребують теоретичного, методичного та практичного вирішення. Нинішній стан регулювання інноваційної діяльності поки що не повною мірою відповідає сучасним вимогам і не має необхідної комплексної методологічної основи. Інноваційні процеси, їх впровадження в нові технології, нові продукти є основою економічного розвитку. Принципово нові рішення називаються проривом, що означає розв'язання проблем новим, нетрадиційним шляхом. Це створює новий спосіб мислення і забезпечує ефективніші засоби виходу з кризових ситуацій. Ситуація, що склалась в українській економіці, дає нові можливості для розвитку насамперед сфер, що пов’язані з інноваційною діяльністю. Фірми (підприємства) проводять наукові дослідження та розробляють нову продукцію з метою диверсифікації виробництва, його модернізації, створення високих технологій і сучасного виробничого потенціалу шляхом заміни машин та устаткування. Під впливом зростаючої внутрішньої і зовнішньої конкуренції інновації стають найважливішим елементом конкурентоспроможності підприємства. Нові ідеї і продукти, прогресивні технології й організаційні рішення дедалі більшою мірою визначають успіх підприємницької діяльності, забезпечують вижи¬вання і фінансову стабільність фірми (підприємства). У свою чергу, інноваційна спрямованість стратегії і тактики розвитку виробництва ставить нові вимоги до змісту, організації і методики управлінської діяльності, що зумовлює необхідність формування й удосконалення специфічних форм інноваційної діяльності. Подальший економічний розвиток України, перспектива посісти належне місце в європейському співтоваристві та світі залежать насамперед від опанування інноваційної моделі економічного розвитку. Метою курсової роботи є процес дослідження та оцінювання ефективності інноваційних рішень. Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити ряд задач: - визначити теоретичні засади інноваційної сфери діяльності підприємства; - проаналізувати фінансово-госпдарську діяльність підприємства; - розробити інноваційну модель розвитку підприємства. Об’єктом дослідження даної роботи є інноваційна діяльність туристичної фірми «Сота-тур» в умовах розвитку ринкових відносин. Предмет дослідження – оцінка ефективності інновацій. Важливо усвідомлювати, що управління нововведеннями є серцевиною підприємницької діяльності, необхідною умовою успішного бізнесу, оскільки саме нововведення сприяють підвищенню якості і зниженню собівартості продукції, забезпечують її конкурентоспроможність, а відтак — й ефективну присутність підприємств і організацій на ринку товарів і послуг. РОЗДІЛ I ОСНОВНІ ЗАСАДИ ІННОВАЦІЙНОЇ СФЕРИ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА 1.1 Поняття інноваційної діяльності підприємств Терміни “інновації” та “інноваційний процес” близькі, але не однорідні. Інноваційний процес це сукупність прогресивних, якісно нових змін, що безпосередньо виникають у часі і просторі і сприяють подальшому якісному розвитку народного господарства, забезпечуючи вищий рівень життя суспільства, тобто це процес створення, освоєння і розповсюдження нововведення, що задовольняє новим суспільним потребам. Головна риса інноваційного процесу обов'язкове завершення інновацій, тобто одержання результату, придатного для практичної реалізації. Але на відміну від науково-технічного прогресу інноваційний процес закінчується впровадженням появою на ринку нового продукту або технології. Цей процес триває і після впровадження нововведення, оскільки новина вдосконалюється, робиться більш ефективною, придбає нові споживчі властивості. Й. Шумпетер підкреслював комплексність та динамічність інноваційної системи, тому інновація повинна розглядатися в контексті інноваційної діяльності. Низка дослідників під інноваційною діяльністю підприємства розуміють діяльність з доведення науково-технічних ідей, винаходів, розробок до результату, придатного до практичного застосування. Інноваційна діяльність це пошук можливостей, що забезпечують практичне використання наукового, науково-технічного результату та інтелектуального потенціалу з метою одержання нового або вдосконаленого продукту, способу його виробництва і задоволення суспільних потреб в конкурентоспроможних товарах і послугах. Інноваційна діяльність це діяльність, що пов’язана з трансформацією результатів науково-технічної діяльності в новий або вдосконалений продукт і передбачає комплекс наукових, технологічних організаційних, фінансових і комерційних заходів, які в сукупності призводять до інновацій. У Законі України «Про інноваційну діяльність» інноваційна діяльність підприємств визначена як вид діяльності, що спрямована на розробку, використання і комерціалізацію результатів наукових досліджень та розробок і зумовлює випуск на ринок нових конкурентоздатних товарів і послуг. Розгорнуте визначення ІДП повинно охоплювати такі аспекти* це сукупність процесів виробничого і невиробничого характеру, що забезпечує постійне вдосконалення виробництва в результаті підвищення суспільних потреб на базі поступального розвитку науки і техніки, об’єктивних економічних законів і закономірностей* це сукупність дій, що забезпечують високий рівень використання інноваційного потенціалу підприємства, необхідний і достатній в конкретний період часу для створення, комерціалізації і експлуатації нових продуктів (процесів) нової якості. Об'єктами інноваційної діяльності є: інноваційні програми і проекти; нові знання та інтелектуальні продукти; виробниче обладнання та процеси; інфраструктура виробництва і підприємництва; організаційно-технічні рішення виробничого, адміністративного, комерційного або іншого характеру, що істотно поліпшують структуру і якість виробництва і (або) соціальної сфери; сировинні ресурси, засоби їх видобування і переробки; товарна продукція; механізми формування споживчого ринку і збуту товарної продукції Суб'єктами інноваційної діяльності можуть бути фізичні і (або) юридичні особи України, фізичні і (або) юридичні особи іноземних держав, особи без громадянства, об'єднання цих осіб, які провадять в Україні інноваційну діяльність і (або) залучають майнові та інтелектуальні цінності, вкладають власні чи запозичені кошти в реалізацію в Україні інноваційних проектів. У Законі України “Про інвестиційну діяльність” інноваційна діяльність визначена як одна із форм інвестиційної діяльності, що здійснюється з метою впровадження науково-технічного прогресу до виробництва і соціальної сфери. Ця діяльність включає наступне: |
Список литературы |
Список литературы по работе «Оцінка ефективності інновацій в ринкових умовах».
1. Закон України “ Про інноваційну діяльність”. – №40-1V від 04.07.2002р.
2. Постанова «Про порядок формування та використання коштів Державного інноваційного фонду» від 6 серпня 1998 р. №1242. 3. Антонюк Л.Л., Поручник А.М., Савчук В.С. Інновації: теорія, механізм розробки та комерціалізації: Монографія. - К.: КНЕУ, 2003. - 394 с. 4. Балабанов И.Т. Инновационный менеджмент. - СПб.: Питер, 2001.- 304с. 5. Валдайцев С.В. Управление инновационным бизнесом. Учебное пособие для вузов. – М.: Юнити-Дана, 2001. – 343 с. 6. Василенко В.О., Шматько В.Г. Інноваційний менеджмент: Навч. посібник. – Вид. 3-є, вип. та доп. – К.: Центр навч. літ., 2005. – 440 с. 7. Воркут Т.А. Проектний аналіз. – К.: Український центр духовної культури, 2000. – 197 с. 8. Волков О.В. Экономика предприятия: Учебник. 2-е изд., перераб. и доп. - М.: ИНФРА-М, 2000. 9. Гриньов А.В. Оцінка інноваційного потенціалу підприємства: Проблеми науки. №12/2003р., с.12-17. 10. Гринев В.Ф. Инновационный менеджмент: Учеб.пособие. – 2-е изд., стереотип. – К.: МАУП, 2001. – 152 с. 11. Гунин В.Н., Баранчеев В.П., Устинов В.А., Ляпина С.Ю. Управление инновациями: 17-модульная программа для менеджеров «Управление развитием организации». – М.: Инфра-М, 1999. – 328 с. 12. Завлин П.Н., Казанцев А.К., Миндели Л.Э. Инновационный менеджмент: Учебное пособие. - СПб.: Наука, 2000. |
Кол-во страниц | 36 |
Стоимость | 144 UAHгрн. / 600 RUBруб. |
Номер работы | 5326 |
Заполните форму покупки работы