Конкурентоспроможність товару і методи її визначення.
Тема | Конкурентоспроможність товару і методи її визначення. |
Предмет | Разное |
Вид работы | Курсовая |
Год написания | 2015 |
Оглавление | Вступ 2 РОЗДІЛ 1. Теоретичні аспекти конкурентоспроможності товару та методів її визначення 4 1.1. Визначення конкурентоспроможності товару 4 1.2. Показники конкурентоспроможності товару 13 1.3. Методичні підходи до визначення конкурентоспроможності товару 18 РОЗДІЛ 2. Оцінка конкурентоспроможності товару ВАТ «Київхліб» 30 2.1. Загальна характеристика підприємства 30 2.2. Аналіз фінансового стану ВАТ «Київхліб» 35 2.3. Оцінка конкурентоспроможності товару ВАТ «Київхліб» 39 РОЗДІЛ 3. Шляхи підвищення конкурентоспроможності товару ВАТ «Київхліб» 44 3.1. Стандартизація та сертифікація як засоби підвищення конкурентоспроможності товару 44 3.2. Напрями підвищення конкурентоспроможності товару ВАТ «Київхліб» 50 Список використаної літератури 55 |
Введение |
Конкурентоспроможність товару і методи її визначення. - Курсовая, Разное
Підвищення конкурентоспроможності товарів є найважливішою метою підприємств, тому що в цій комплексній категорії з'єднуються і фокусуються основні виробничі, комерційні, соціально-економічні та фінансові результати діяльності, якість колективної роботи. Під конкурентоспроможністю розуміється комплексна багатоаспектна характеристика товару, що визначає його перевагу на ринку в порівнянні з аналогічними виробами-конкурентами як по ступені відповідності конкретної суспільної потреби, так і по витратах на її задоволення, яка забезпечує можливість реалізації цього товару в певний момент часу на конкретному ринку.
Таким чином, конкурентоспроможність товарів являє собою складну категорію, що складається з ряду елементів, найважливішим з яких є їхня якість, що представлена сукупністю властивостей і характеристик продукції (або послуги), що забезпечує задоволення встановлених або передбачених потреб. Кінцева мета кожної фірми - перемога в конкурентній боротьбі. Перемога не разова, не випадкова, а як закономірний підсумок постійних і грамотних зусиль фірми. Досягається вона чи ні - залежить від конкурентоспроможності товарів і послуг фірми, тобто від того, наскільки вони краще в порівнянні з аналогами - продукцією й послугами інших фірм. Таким чином, обрана тема дослідження в даній роботі є досить актуальною для будь-якого підприємства. Метою даної роботи є дослідження конкурентоспроможності товару та методів її визначення. Виходячи з визначеної мети дослідження, в роботі поставлені наступні завдання: 1) вивчити сутність поняття «конкурентоспроможність продукції»; 2) визначення факторів, критеріїв і показників конкурентоспроможності продукції; 3) аналіз існуючих методичних підходів до оцінки конкурентоспроможності продукції; 4) визначення шляхів підвищення конкурентоспроможності продукції; 5) оцінка конкурентоспроможності продукції на прикладі конкретного підприємства. Об'єктом дослідження є конкурентоспроможність товару та методи її визначення. Предмет дослідження є конкурентоспроможність продукції ПАТ «Киїхліб» та способи її підвищення. В даній роботі використані наступні методи : загальнонаукові методи (аналіз, синтез, індукція, дедукція, спостереження, описування та ін.), методи економічного аналізу та ін. РОЗДІЛ 1. Теоретичні аспекти конкурентоспроможності товару та методів її визначення 1.1. Визначення конкурентоспроможності товару Товар - головний об'єкт на ринку. Він має вартість і споживчу вартість (або цінність), має певну якість, технічним рівнем і надійністю, що задається споживачами корисністю, показниками ефективності у виробництві й споживанні, іншими досить важливими характеристиками. Саме в товарі знаходять висвітлення всі особливості й протиріччя розвитку ринкових відносин в економіці. Товар - точний індикатор економічної сили й активності виробника. Дієвість факторів, що визначають позиції виробника, перевіряються в процесі конкурентного суперництва товарів в умовах розвиненого ринкового механізму, що дозволяє виявити відмінності даного товару від товару-конкурента як по ступені відповідності конкретної суспільної потреби, так і по витратах на її задоволення. Для цього товар повинен мати певну конкурентоспроможність. В умовах ринкової економіки оцінка конкурентоспроможності товару, який пропонується споживачам, є основою для розробки стратегії і тактики діяльності підприємства на ринку, необхідною умовою в процесі управління маркетинговою товарною політикою підприємства. Конкурентоспроможність товару - це такий рівень його економічних, технічних і експлуатаційних параметрів, який дозволяє витримати суперництво (конкуренцію) з іншими аналогічними товарами на ринку. Крім того, конкурентоспроможність - порівняльна характеристика товару, що містить комплексну оцінку всієї сукупності виробничих, комерційних, організаційних і економічних показників щодо виявлених вимог ринку (або його певного сегмента) і щодо властивостей іншого товару. Розглянемо окремо всі показники, які складають конкурентоспроможність товару. Технічні показники товару визначаються оцінкою відповідності його технічного рівня, якості і надійності сучасним вимогам, які висуваються споживачами на ринку. Ці вимоги найбільш повно відображають їх суспільні і індивідуальні потреби при досягнутому (прогнозованому) рівні соціально-економічного розвитку і науково-технічного прогресу як у нас в країні, так і за рубежем. Конкурентоспроможність - більш високе в порівнянні з товарами-замінниками співвідношення сукупності якісних характеристик товару і витрат на його придбання і споживання при їх відповідності вимогам ринку або його певного сегмента. Інакше: конкурентоздатним вважається товар, в якого сукупний корисний ефект на одиницю витрат вище, ніж в інших, і при цьому величина жодного з критеріїв не явився неприйнятною для споживача. Товар з низькою якістю може бути конкурентоздатний при відповідній ціні, але за відсутності якої-небудь властивості він втратить привабливість взагалі. Наприклад, відсутність клавіатури в комп'ютера практично неможливо компенсувати зниженням ціни. Конкурентоспроможність - сукупність якісних і вартісних характеристик товару, що забезпечують задоволення конкретної потреби. Спочатку конкурентоспроможність товарів оцінювали за допомогою психофізичного закону Вебера - Фехнера, що пояснює психологію споживачів і формалізацію їхнього вибору. Привабливість певного товару залежить від сукупності його властивостей (характеристик, показників), що зумовлюють задоволення певних потреб. Ця сукупність характеристик називається якістю товару. Дослідження в цій галузі, хоча й не були позбавлені теоретичного інтересу, проте мали обмежене значення, оскільки ґрунтувались на абстрактній ідеї про психологію індивідуума. Кількісних методів прогнозування вибору покупцем певного товару за їх допомогою вироблено не було. Конкурентоспроможність може бути визначена відношенням корисного ефекту до сумарних витрат, які включають витрати на придбання й експлуатацію (споживання) товару, тобто до ціні споживання. Оптимальні умови конкурентоспроможності товару можна виразити у вигляді формули (1.1): , (1.1) де, Екор – корисний ефект від розробки, реалізації та споживання конкретних видів товарів; Цспож – ціна споживання, яка включає повні витрати на всіх етапах життєвого циклу товару, включаючи витрати, пов'язані з впливом на соціальну сферу і навколишнє середовище. З даної формули випливає, що на ринку найбільшим успіхом буде користуватися не той товар, за який виробник (або реалізатор) запросить мінімальну ціну, а той, котрий вимагає мінімальних витрат у процесі споживання (експлуатації), оскільки ці витрати можуть бути значно більше ціни продажу. Конкурентоспроможність товару - поняття складне й інтегральне, оскільки охоплює не лише економічні та технічні, а й технологічні показники. Її оцінюють залежно від того, є товар кінцевим продуктом, призначеним для задоволення певних потреб (індивідуальних або суспільних), чи засобом виробництва інших товарів. У першому випадку порівняння й оцінювання здійснює споживач, який купує певний товар за певну ціну. У другому випадку завдання можна поділити на дві частини: визначення потреб і вибір альтернативних способів їх задоволення. Конкурентоспроможність завжди визначається в порівнянні з іншими товарами, а також на підставі рівня задоволення потреб потенційних споживачів. Рівень конкурентоспроможності оцінюють за допомогою системи одиничних, групових та інтегральних показників. Конкурентоспроможність продукції є головною умовою конкурентоспроможності фірми на ринку і важливою основою прибутковості її діяльності. Найчастіше під конкурентоспроможністю продукції мають на увазі: • властивість (сукупність властивостей) продукції, яка характеризується ступенем реального або потенційного задоволення нею конкретної потреби, порівняно з аналогічною продукцією, представленою на цьому ринку; • характеристику продукції, що відображає її відмінність від продукції-конкурента за ступенем відповідності конкретній суспільній потребі та за витратами на її задоволення; • спроможність продукції відповідати вимогам даного ринку у період, що аналізується; • здатність витримувати конкуренцію на ринку (наявність вагомих переваг над виробами інших товаровиробників). На рис. 1.1 представлені визначення конкурентоспроможності товару, що характеризують складність і багатогранність даного терміна. Аналіз згаданих визначень конкурентоспроможності товару дозволяє виділити цілий ряд базових положень, безумовно важливих для експлікації даного поняття: • конкурентоспроможність продукції – це міра її привабливості для споживача; • привабливість продукції визначається ступенем задоволення сукупності різнопланових, іноді суперечливих вимог споживача; • склад пропонованих вимог, їхня пріоритетність залежить як від типу продукції, так і від типу її споживача; • конкурентоспроможність як економічна категорія має релятивістську природу, тому що розглядається щодо конкретного ринку і конкретного аналога; |
Список литературы |
Список литературы по работе «Конкурентоспроможність товару і методи її визначення.».
1. Верхоглядова Н.І. Економіка підприємства: навч. посіб. для вузів / Верхоглядова Н.І., Ядранський Д.М., Іваннікова Н.А. - К.: Професіонал, 2008. - 384 с.
2. Гаркавенко С.С. Маркетинг: Підручник для студ. екон. спец. вищ. навч. закл. - 4-е. вид., доп. - К.: Лібра, 2006 - 717 с. 3. Гетьман О.О., Шаповал В.М. Економіка підприємства: навч. посіб. - 2-ге видання. - К.: Центр учбової літератури, 2010. - 488 с. 4. Гончарук Я.А., Павленко, А.Ф., Скибінський С.А Маркетинг Навч. посіб. у тестах/Київський національний економічний ун-т; Львівська комерційна академія. - К.: КНЕУ, 2002. - 314с. 5. Горлачук В.В. Економіка підприємства: навч. посіб. / В.В. Горлачук, І.Г. Яненкова. - Миколаїв: Вид-во ЧДУ ім. Петра Могили, 2010. - 344 с. 6. Гринчуцький В.І., Карапетян Е.Т., Погріщук Б.В. Економіка підприємства: навч. посіб. - К.: Центр учбової літератури, 2010. - 304 с. 7. Іваненко А.В. Алгоритм оцінки конкурентоспроможності продукції / А.В. Іваненко // Вісник економіки транспорту і промисловості. - 2012. - № 38. - С. 182-185. 8. Забезпечення конкурентоспроможності підприємств: підручник / В.Л. Дикань Ю.Т. Боровик, О.М. Полякова та ін. - Харків: УкрДАЗТ, 2012. 9. Загоруйко В.Л. Визначення конкурентоспроможності продукції / В.Л. Загоруйко, Байдакова І.М. // Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. - 2009. - № 7. - С. 110-114. 10. Замроз М. Економічна сутність конкурентоспроможності і основні аспекти її забезпечення / М. Замроз, В. Яцура // Економічний аналіз. - 2011. - Вип. 8. Ч. 2. - С. 150-154. 11. Кардаш В.Я., Антонченко М.Ю. Маркетингова товарна політика: Навч.-метод. посібник для самост. вивчення дисципліни/Київський національний економічний ун-т ім. Вадима Гетьмана - 3. вид., доп. та перероб. - К.: КНЕУ, 2006. - 248с. 12. Клименко С.М. Управління конкурентоспроможністю підприємства: навч. посіб. / С.М. Клименко, О.С. Дуброва, Д.О. Барабась, Т.В. Омельяненко., А.В. Вакуленко. - К.: КНЕУ, 2006. - 527 с. |
Кол-во страниц | 56 |
Стоимость | 168 UAHгрн. / 700 RUBруб. |
Номер работы | 5824 |
Заполните форму покупки работы