Конкурентні переваги фірми та їх класифікація
Тема | Конкурентні переваги фірми та їх класифікація |
Предмет | Разное |
Вид работы | Курсовая |
Год написания | 2013 |
Оглавление | Вступ 2 РОЗДІЛ 1. Теоретичні аспекти формування конкурентних переваг на підприємстві 6 1.1. Поняття та сутність конкурентних переваг 6 1.2. Класифікація конкурентних переваг 23 1.3. Алгоритм формування конкурентних переваг підприємства 28 РОЗДІЛ 2. Загальна оцінка системи стратегічного управління на прикладі ТОВ «ТІРАС-ТМ «Мозаїка» 33 2.1. Характеристика діяльності ТОВ «ТІРАС-ТМ «Мозаїка» 33 2.2. Аналіз основних техніко-економічних показників 36 2.3. Аналіз фінансових результатів та фінансового стану 39 2.4. Стратегічний аналіз макро- і проміжного середовища 43 2.5. Аналіз мікро середовища організації 48 2.6. Загальна оцінка стратегічного стану організації 52 РОЗДІЛ 3. Основні шляхи підвищення конкурентоспроможності ТОВ «ТІРАС-ТМ «Мозаїка» 54 ВИСНОВКИ 59 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 62 |
Введение |
Конкурентні переваги фірми та їх класифікація - Курсовая, Разное
Однією зі стратегічних задач забезпечення розвитку економіки України на сучасному етапі є підвищення конкурентоспроможності виробничих підприємств. Важливий фактор вирішення даної задачі – створення ефективної системи управління на підприємствах, яка б забезпечувала їм стійкі конкурентні переваги на ринку.
Досягнення конкурентних переваг є метою і результатом стратегічного управління підприємства, концентрованим проявом лідерства серед конкурентів. Їх особливості і механізм формування представляють собою один із ключових факторів конкурентоспроможності. Необхідність управління процесами пошуку, формування і розвитку конкурентних переваг обумовлює їхню оцінку, що дозволить досягти поставленої мети. Науковою базою вирішення проблем в області управління конкурентними перевагами є сучасна теорія конкуренції. Більшість її аспектів мають закінчений вигляд і допомагають правильно орієнтувати прикладні розробки і практичні дії щодо посилення конкурентної позиції підприємства на ринку. Суттєвий вклад у формування сучасної методології конкуренції та її розвиток внесли такі іноземні вчені як І. Ансофф, М. Енрайт, Дж. Макартур, М. Портер, К. К. Прахалад, Г. Хемел, А. Чандлер та ін. Зараз дослідженню аспектів конкуренції приділяють увагу в своїх працях такі провідні українські та російські вчені, як Г. Л. Азоєв, В. О. Винокуров, А. П. Градов, Ю. Б. Іванов, Р. А. Фатхутдінов, О. П. Челенков, В. Г. Шинкаренко, А. Ю. Юданов та ін. Однак, на жаль, ще не можна говорити про цілісність існуючої теорії конкуренції. В науковій літературі деякі питання щодо управління конкурентними перевагами промислового підприємства, які б полягали в реалізації процесів їх пошуку, формування, розвитку і одночасно відповідали б ринковій ситуації та особливостям національної економіки, розглянуті недостатньо. Наукова і практична значущість вирішення цих проблем, недостатня теоретична і прикладна їх розробка обумовлюють актуальність обраної теми, цілі та напрями досліджень. Практично значущою тема є для підприємств із виробництва морозива - продукту високої поживної цінності, споживання якого на душу населення в Україні істотно поступається аналогічним показникам розвинутих країн, а також уповільнюється через агресивні дії виробників товарів-субститутів. Недостатня розвиненість маркетингових технологій, брак інвестицій, дефіцит кваліфікованих спеціалістів-аналітиків та інші проблеми призводять до втрачання підприємствами своєї частки на ринку. Метою роботи є наукове обґрунтування теоретико-методичних і прикладних засад формування конкурентних переваг на підприємстві. Відповідно до мети поставлені і вирішені такі основні завдання: • дослідження і узагальнення категоріального базису управління конкурентними перевагами підприємства; • обґрунтування класифікації видів конкурентних переваг підприємства та принципів управління ними; • дослідження факторів, які впливають на формування і розвиток конкурентних переваг підприємства; • розробка методичних рекомендацій щодо дослідження та оцінки конкурентних переваг підприємства; • визначення алгоритму формування конкурентних переваг підприємства. Об’єктом дослідження є ТОВ «ТІРАС-ТМ «Мозаїка» - підприємство з виробництва морозива, що створено у 2000 р. на базі Ізмаїльського молокозаводу. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних і практичних аспектів процесу формування конкурентних переваг підприємства-виробника морозива України. Для теоретичного обґрунтування поставлених задач і уточнення ключових понять роботи використовувались принципи системного, динамічного, ресурсно-ринкового, ситуаційного й процесного підходів та методи якісного аналізу і синтезу - при уточненні категорії «конкурентна перевага підприємства» та ознак класифікації видів конкурентних переваг, висвітленні факторів формування і розвитку конкурентних переваг, обґрунтуванні системи показників, які характеризують конкурентні переваги підприємства; методи абстрактно-логічного аналізу - при дослідженні процесів формування і розвитку конкурентних переваг підприємства, обґрунтуванні та розробці схеми формування концептуальної моделі управління конкурентними перевагами підприємства та моделі управління ними; методи порівняльно-економічного аналізу - при аналізі зовнішніх конкурентних переваг підприємства та побудові еталону його конкурентних переваг. Для наочного подання матеріалу, схематичного зображення теоретичних і практичних положень використовувались методи графічного аналізу. В процесі написання роботи також використовувались методи економічного й фінансового аналізів - для оцінки фінансово-економічного стану підприємства, для розрахунку та обробки системи показників, які характеризують конкурентні переваги підприємства; методи економіко-математичного моделювання - для оцінки процесів формування і розвитку конкурентних переваг підприємства. Інформаційну базу дослідження становлять наукові праці вітчизняних і закордонних вчених у межах проблемного поля, дані державної статистичної звітності, публікації офіційних і наукових періодичних та спеціалізованих вітчизняних і закордонних видань, звітна інформація ТОВ «ТІРАС-ТМ «Мозаїка». Значущість одержаних результатів полягає у наступному: • розкрито понятійний апарат відповідно то теми дослідження; • визначено основні критерії класифікації конкурентних переваг підприємства; • запропоновано алгоритм формування конкурентних переваг підприємства; • запропоновано алгоритми побудови, аналізу та математичну інтерпретацію моделі шляхів покращення конкурентоспроможності підприємства-виробника морозива на базі комплексного й системного врахування основних чинників – споживачів, конкурентів і факторів внутрішнього середовища підприємства. Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що вони є базою для подальших теоретичних і прикладних досліджень конкурентної стратегії підприємств як основи досягнення підприємствами стійких ринкових позицій. Практичне значення теоретичних, методичних і прикладних результатів дослідження підтверджується їх використанням у практичній діяльності ТОВ «ТІРАС-ТМ «Мозаїка». |
Список литературы |
Список литературы по работе «Конкурентні переваги фірми та їх класифікація».
1. Артюхова І.В. Конкурентоспроможність фірми: методичні рекомендації для самостійної роботи студентів / Артюхова І.В. - Сімферополь: ВД «АРІАЛ», 2013. – 52 с.
2. Афанасьєв М.В., Селезньова Г.О. Стратегія підприємства: Навч.-метод. посібник. - Х.: ВД "ІНЖЕК", 2007. - 272 с. 3. Березін О.В. Стратегія підприємства: Навчальний посібник. - К., 2010. - 220 с. 4. Гордієнко М.В. Стратегічний аналіз. - К., 2008. - 480 с. 5. Довгань Л.Є., Каракай Ю.В., Артеменко Л.П. Стратегічне управління: Навчальний посібник. - К.: Центр учбової літератури, 2011. - 440 с. 6. Должанський І.З. Конкурентоспроможність підприємства: навч. посібник / Должанський І.З., Загорна Т.О. - К.: Центр навчальної літератури, 2006. - 384с. 7. Кобиляцький Л.С. Управління конкурентоспроможністю: Навчальний посібник/ Кобиляцький Л.С. - К.: Зовнішня торгівля, 2003. - 304с. 8. Ковалевська А.В. Стратегія підприємства: Навч. посібник у тестах. - Х.: ХНАМГ, 2011. - 156 с. 9. Конкурентоспроможність фірми: навчально-методичний посібник / Артюхова І.В. - Сімферополь: ВД «АРІАЛ», 2012. - 108 с. 10. Міщенко А.П. Стратегічне управління: Навч. посіб - Київ.: Центр навчальної літератури, 2004. - 336 с. 11. Порохня В.М. Стратегічне управління. - К., 2012. – 220 с. 12. Управління конкурентоспроможністю підприємства: навчальний посібник /С.М. Клименко, О.С. Дуброва, Д.О. Барабась, та ін. - К.: КНЕУ, 2006. - 527с. |
Кол-во страниц | 63 |
Стоимость | 120 UAHгрн. / 500 RUBруб. |
Номер работы | 5451 |
Заполните форму покупки работы