Архітектура України 17-18 ст.
Тема | Архітектура України 17-18 ст. |
Предмет | Архитектура |
Вид работы | Реферат |
Год написания | 2016 |
Оглавление | Вступ 2 Історичні процеси в Україні на рубежі XVII-XVIII століття 3 Українська архітектура в XVII-XVIII столітті 7 Висновки 20 Список літератури 22 |
Введение |
Архітектура України 17-18 ст. - Реферат, Архитектура
В Україні існує безліч прекрасних пам'яток архітектури. Величні замки і затишні собори, прекрасні церкви і прикрашені витонченою ліпниною звичайні житлові будинки – всім цим колись захоплювалися. Незважаючи на те, що зараз багато з цих чудових споруд потребують реставрації, вони як і раніше привертають увагу туристів і мистецтвознавців.
Для української архітектури XVII-XVIII століття характерним є стиль українського (або мазепинського) барокко. З кінця 17 століття до кінця 18 століття в Україні виникло декілька споруд, що увійшли в золоту скарбницю архітектури бароко. Найкращі їх зразки мали і досі мають містобудівне значення — Почаїв, комплекс будівель Почаєвської лаври (арх. Г. Гофман), Луцьк, комплекс монастиря бернардинів (арх. П.Гіжицький) Кременець, колегіум Єзуїтів, (арх. П.Гіжицький), Микулинці, костел Св. Трійці, 1761—1779, (арх. А. Мошинський), Монастир Кармелітів Босих (Бердичів), м. Вінниця, костел монастиря домініканів, 1624—1760, Костел Святого Йосипа та монастир отців Лазаритів, м. Ізяслав тощо. Певних зусиль до розквіту українського бароко в архітектурі доклали й іноземні, і українські майстри (Войцех Лєнартович, Павло Гижицький, Растреллі Вартоломей,Паоло Фонтана, Іван Баптист, Йоган-Георг Шедель, Григорович-Барський, Ковнір Степан Дем'янович тощо). Принципами українського бароко були пишність і своєрідне розташування частин деталей споруд, декоративність орнаменту і гра світлотіні, які підкреслювали переваги величезними площами кам'яних церков. Українські архітектори цього періоду намагалися поєднати у кам'яному храмовому будівництві європейські віяння мистецтва бароко з великими традиціями Київської Русі. Історичні процеси в Україні на рубежі XVII-XVIII століття Більша частина України в середині XVII століття перебувала під пануванням Речі Посполитої. Річ Посполита, яка виникла в 1569 році, включала до свого складу землі сучасної Польщі, України, Білорусії та Литви. З точки зору політичного устрою це була, так звана, шляхетська демократія, де все визначала польська шляхта – привілейований військовий стан. Крім того Кримське ханство постійно здійснював спустошливі набіги на південні українські землі. Селянсько-козацькі повстання з-за соціальних і національних суперечностей стали сприятливою основою для визвольної боротьби на чолі з Богданом Хмельницьким, яка розпочалася в 1648 р. Майже вся Україна була охоплена грандіозним повстанням, в подальшому, смородиновий кущ, який в справжню українсько-польську війну. Війна тривала до 1654 року, майже 6 років. Причиною повстання стало бажання захистити рідну українську мову, культуру і спосіб життя від іноземних і місцевих феодалів, від ненависної влади Речі Посполитої. Основним складом армії були селяни і робоче населення, на чолі стали досвідчені воєводи. Підґрунтя визвольної війни в 1648-1654 рр. під проводом Богдана Хмельницького було вельми неоднозначне. Звичайно, грали свою роль національно-релігійні мотиви, але головним було зовсім не це. |
Список литературы |
Список литературы по работе «Архітектура України 17-18 ст.».
1. Асеев, Ю. С. Архитектура древнего Киева / Ю. С. Асеев. – Киев,1982. – С.113-150.
2. Всеобщая история архитектуры: В 12 т. – М., 1966. – Т.3. 3. Воронин, П. Н. Золотые ворота в Киеве / П. Н. Воронин, С. А. Высоцкий. – Киев, 1982. – 126 с. 4. История русской архитектуры. 2-е изд. – М., 1956. 5. История русского искусства: в 12 т. – М., 1953. – Т.1, Т.6. 6. История русского искусства: в 2 т. – М., 1978. – Т. 1. 7. Каргер, М. К. Древний Киев / М. К. Каргер. – М.; Л., 1961. – Т. 2,. 8. Кресальный, Н. И. Софийский заповедник в Киеве / Н. И. Кресальный. – Киев, 1960. – 426 с. 9. Раппопорт, П. А. Русская архитектура X - XIII вв. : Кат. памятников / П. А. Раппо- порт. – Л., 1982. – 136 с. 10. Штендер, Г. М. Первичный замысел и последующие изменения галерей и лест- ничной башни новгородской Софии / Г. М. Штендер // Древнерусское искусство : Пробл. и атрибуции. – М., 1977. – С. 30-54. 11. www.edrus.org |
Кол-во страниц | 22 |
Стоимость | 120 UAHгрн. / 500 RUBруб. |
Номер работы | 8583 |
Заполните форму покупки работы